در این مطلب چه می خوانید ...

طبق قوانین کشور آلمان، هر شخصی‌ صرف نظر از ملیت یا مکان سکونت خود، میتواند برای خود کسب و کاری در آلمان ایجاد کند و هیچ محدودیتی برای درصد مالکیت و … وجود ندارد. سرمایه‌گذاران خارجی‌ میتواند مناسب‌ترین نوع شرکت را با توجه نیاز‌های خود انتخاب نمایند.

بطور کلی، شرایط اولیه لازم و ضروری برای ثبت شرکت و دریافت اقامت آلمان به شرح زیر است:

داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس

داشتن مدرک تحصیلی لیسانس برای ثبت شرکت در آلمان ضروری است و لازم است مدرک تحصیلی متقاضی به زبان آلمانی یا انگلیسی ترجمه شود.

داشتن حداقل 18 سال سن

با سن زیر 18 سال نمی توان در آلمان شرکت ثبت کرد.

داشتن سابقه کار مرتبط با تحصیل

برای اثبات توانایی اداره یک بیزینس و مدیریت شرکت، لازم است تحصیلات و سابقه کار متقاضی با هم مرتبط بوده و فرد متقاضی، حداقل چند سال در زمینه مذکور، تجربه کاری مرتبط داشته باشد.

داشتن سرمایه اولیه کافی برای راه اندازی و اداره شرکت

به لحاظ قانونی سرمایه لازم برای راه اندازی متداول ترین نوع شرکت ( مسئولیت محدود) در آلمان حدود 25000 یورو می باشد اما متقاضی باید ثابت کند که برای سایر هزینه های شرکت و نیز حقوق یک سال اول خودش و هزینه های یک سال خانواده اش، حداقل حدود 60000 یورو دارایی نقد در اختیار دارد.


داشتن طرح تجاری قوی 

داشتن طرح تجاری قوی و قابل دفاع به نوعی که برای منطفه یا شهر مورد نظر جهت ثبت شرکت مفید باشد.متقاضی باید یک بیزینس پلن قابل قبول به اتاق بازرگانی منطقه یا ایالت مورد نظر خود ارائه کند و اتاق بازرگانی مورد نظر باید تایید کند که راه اندازی این بیزینس برای منطقه مذکور مفید خواهد بود.

داشتن پشتوانه مالی کافی (املاک، دارایی نقد و …)

متقاضی باید اثبات کند که در زندگی کاری خود در گذشته موفق بوده و حد قابل قبولی از دارائی از قبل سپرده بانکی، املاک، شرکت و یا سایر دارائی ها را در اختیار دارد و میتواند با این دارائی ها در صورت لزوم از بیزینس خود در صورت لزوم پشتیبانی نماید. لازم به توضیح است که خودرو از نظر دولت آلمان، دارایی محسوب نمی شود.

نکته: مدرک زبان آلمانی برای ثبت شرکت و دریافت اقامت آلمان به لحاظ قانونی ضروری نیست اما متقاضی ثبت شرکت بدون داشتن دانش زبان آلمانی یا انگلیسی مشکلات زیادی برای اداره شرکت خواهد داشت.