BVG Karriere; Foto: BVG/Oliver Lang


#اقامت #کارآموزی (آوسبیلدونگ) و شرایط آن در آلمان
دریافت اقامت آلمان به شدت مورد توجه و مطلوب ایرانیان قرار گرفته است. یکی از بهترین روش های دریافت اقامت آلمان و مهاجرت به این کشور زیبا و مدرن، اقامت از طریق #کارآموزی(آوسبیلدونگ) است.
آوسبیلدونگ یک دوره کارآموزی می باشد که بین 2 تا 4 سال طول میکشد و شما در این مدت علاوه بر دروس نظری، به صورت عملی نیز آموزش می بینید.
این دوره ها با همکاری یک کارفرما و همچنین یک موسسه آموزشی اجرا خواهد شد و به دو نوع #آوسبیلدونگ مدرسه ای (schuliche ausbildung) و آوسبیلدونگ دوگانه (Duale Ausbildung) تقسیم می گردد.
در برخی از آوسبیلدونگ ها می توانید بین 400 تا 1500 یورو ماهانه حقوق دریافت کنید که این مبلغ برای تامین هزینه های زندگی شما کافیست.
میزان حقوق دریافتی از آوسبیلدونگ چقدر است
دریافتی شما ازآوسبیلدونگ بسته به این که چه رشته ای را می گذرانید ، متفاوت می باشد.
هم اکنون نزدیک به 400 رشته مختلف در دوره های آوسبیلدونگ وجود دارد. از جمله شرایط اصلی که برای شرکت در این دوره ها لازم است زبان آلمانی می باشد. برای این که بتوانید در دوره های عملی شرکت کنید و همچنین امتحانات را با موفقیت پشت سر بگذارید لازم است سطح زبان آلمانی بالا در سطح #B2 داشته باشید.
البته سطح زبان به رشته آوسبیلدونگ مورد نظر نیز بستگی دارد و در برخی موارد آشنایی به زبان انگلیسی نیز می تواند به شما کمک کند ، اما داشتن مدرک آلمانی الزامی است .لازم به توضیح است که امکان دریافت #ویزای آوسبیلدونگ با مدرک زبان انگلیسی و بدون داشتن مدرک زبان آلمانی وجود ندارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *