5 ساله که دارم #مشاوره #مهاجرت به #آلمان رو انجام میدم و توی این مدت در بیش از 5000 مشاوره، به سوالات تکراری زیادی از طرف متقاضیان برخورد کردم. اما هفته پیش یکی از متقاضیان مهاجرت بعد از پایان مشاوره ،یک سوال جالب ازم پرسید که تصمیم گرفتم توی این پست هم در مورد سوال ایشون و هم کلیات این موضوع توضیح بدم و بعد از این هم هر متقاضی مهاجرت که چنین سوالی پرسید، لینک این مطلب رو براش بفرستم تا کاملا ذهنش نسبت به موضوع روشن بشه.
من برای یکی از مشتری ها و متقاضیان مهاجرت در مشاوره همه راه های دریافت #اقامت آلمان و مهاجرت به این کشور رو توضیح دادم و البته با توجه به شرایط ایشون، بهترین و مناسب ترین گزینه رو هم بهش پیشنهاد دادم و ایشون در نهایت، این سوال رو پرسید:
” اگه به این راحتی میشه قانونی به آلمان مهاجرت کرد، پس این همه آدم توی مرز یونان و پشت مرزهای اروپا، گرسنه، توی سرما چکار می کنند؟ چرا برخی هاشون به سختی و ا ز راه دریا و با هزینه زیاد و پذیرش خطرات جانی، راه پر خطر پناهندگی رو پیش میگرن و دیگه هیچ وقت نمیتونن به وطنشون برگردن؟”
جواب سوال ایشون اینه: قبل یا بعد؟ که الان در موردش توضیح میدم
منظورم اینه که برای انتخاب یکی از گزینه های بالا (قانونی و یا پناهندگی) متقاضی باید انتخاب کنه که قبل از اقدام و رفتن میخواد زبان آلمانی یاد بگیره یا بعدش! این شاه کلید و پاسخ سوال بالاست.
برای مهاجرت به اروپا و خصوصا آلمان، چندین روش مختلف وجود داره که عوامل زیر توی انتخاب گزینه مناسب تاثیرگذار هستند:
1- سن
2- تحصیلات
3- سطح زبان
4- سابقه کار
5- وضعیت مالی
چندین روش برای مهاجرت به آلمان وجود داره که گزینه اقامت کارآموزی یا همون آوسبیلدونگ برای کسانی که دیپلم دارند و جوان هستند، یکی از بهترین گزینه هاست. این نوع اقامت جزئیاتی داره که در اینجا مجال پرداختن بهش نیست و ما فقط روی یک پارامتر اصلی یعنی زبان تمرکز میکنیم.
متقاضیان جوان و میانسال مهاجرت به آلمان با حداقل مدرک تحصیلی دیپلم دو گزینه پیش رو دارند:
1- با تهیه مدارک لازم، حدود 12 ماه تا 18 ماه بصورت جدی در داخل کشور مشغول یادگیری زبان آلمانی شوند و در نهایت، عزت مندانه، با افتخار، قانونی، همراه با دریافت حقوق، بدون مشکل برگشت به کشور و بدون هیچگونه خطر مالی و با هزینه ای بسیار کم و با تضمین شغل در آینده راهی آلمان شوند.
2- با پذیرش ریسک های جانی و مالی فراوان، غیر قانونی، با مشقت و مشکلات فراوان، زندگی در کمپ، بلاتکلیفی طولانی، پذیرش برخوردهای اهانت آمیز، عدم امکان سفر به وطن خود، راه پناهندگی را در پیش بگیرند و مجبور شوند زبان آلمانی را بعد از ورود به آلمان یاد بگیرند.
حال سوال مهم برای هر متقاضی مهاجرت این است: قبل یا بعد؟
1- قبل از رفتن، زبان آلمانی یاد بگیرم و عزت مندانه و قانونی مهاجرت کنم؟
2- راه پر رسیک و مشقت پناهندگی رو پیش بگیرم و بعد از رفتن زبان آلمانی یاد بگیرم؟
این یک پرسش بسیار مهم برای مهاجرت و دریافت اقامت آلمان است. پاسخ شما به این پرسش، مسیر آینده و کیفیت زندگی شما را مشخص خواهد کرد.
با توجه به وجود روش های قانونی برای دریافت اقامت آلمان، به هیچ وجه انتخاب گزینه پناهندگی توصیه نمی شود. اگر متقاضی مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت این کشور از طریق کارآموزی یا آوسبیلدونگ هستید،
برای دریافت مشاوره اختصاصی ، به وبسایت www.germanyresidency.com مراجعه نمایید.

1 دیدگاه

  • چه مطلب جالبی! واقعا هر کس باید به خودشزحمت بده و قبل رفتن آلمانی یاد بگیره. به زحمتش می ارزه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *