یكی از موضوعاتی كه در هنگام یادگیری زبان خارجی برای ما اهمیت دارد این است كه چقدر ممكن است این زبان برای ما كاربرد داشته باشه یا اینكه فقط این زبان در یك كشور به درد ما میخوره یا اینكه خارج از اون كشور هم برای ما كاربرد داره تو این پست سعی می كنم مزایای زبان آلمانی رو براتون بگم.
حدود 155 میلیون نفر آلمانی را به عنوان زبان مادری یا زبان دوم خودشون صحبت می کنن
آلمانی رایج ترین زبان مادری در اتحادیه اروپاست
زبان رسمی در هفت کشور است.
سومین زبان پرکاربرد در وب‌سایت‌ها
سومین زبان پرکاربرد در وب سایت خیلی جالب بود نشون می ده چقدر حجم مطالبی که به این زبان در اینترنت وجود داره چقدر زیاده …
آلمانی رایج ترین زبان مادری در اتحادیه اروپا
در کجای دنیا آلمانی صحبت می شود؟
آلمانی زبان رسمی آلمان و اتریش است. و همين طور یکی از زبان های رسمی سوئیس، بلژیک، لیختن اشتاین و لوکزامبورگ است.اما آلماني زبان هاي بسياري در سراسر دنيا و به صورت خاص اروپا وجود دارند .آلمانی یازدهمین زبان پر صحبت در جهان است با حدود 155 میلیون آلماني زبان.
اين رو دقت كنيد كه يازدهمين زبان پر صحبت با لحاظ كردن انواع زبان هندو و چيني و عربي و اينا كه جمعيت زيادي در كشور هاي خودشون دارن جايگاه بدي نيست .
بزاريد اينجا ترتيبي از جمعيت آلماني زبان ها در دنيا براتون بزارم با ديدن اين ليست از كشورها و تعداد آلماني زبان هاشون خيالتون راحت مي شه كه اين زبان تو خيلي از كشور هاي دنيا مي تونه بدردتون بخوره .
البته غير از خود آلمان كه 80 ميليون جمعيت آلماني زبان داره ?
دقت كنين كه اين جمعيت آلماني زبان هاست يعني كسايي كه زبان مادريشون آلماني هست نه اينكه زبان دومشون يا موارد ديگه …
و اينكه حدود 15 و نيم ميليون نفر هم در دنيا زبان آلماني رو بعنوان يك زبان خارجي ياد گرفتن
اما رسیدیم به مهمترین بخش صحبتمون
چرا باید آلمانی یاد بگیرم؟
آموختن آلمانی می‌تواند وضعیت کاری شما رو متحول كنه و فرصت هاي بي نظيري براي شما ايجاد كند
دونستن زبان آلماني مزيت هاي رقابتي زيادي رو به شما مي ده بخصوص اگر كه شما در يك زمينه خاص تخصص هم داشته باشين شانس كار پيدا كردن شما و مهاجرت به ساده ترين روش ممكن ،براي شما خيلي زياد مي شه .
آلمان قطب صنعتي اروپاست و سالهاست كه از نظر نيروي كار متخصص در مضیقه است . و اگر شما اين زحمت رو به خودتون بديد كه زبان آلماني رو ياد بگيريد دنيايي از فرصت هاي شغلي براي شما فراهم مي شه .
یاد گرفتن آلمانی می‌تونه امكان استفاده از تحصيل رايگان در آلمان را برای شما فراهم كنه
کشور آلمان از معدود کشورهایی هست که امکان تحصیل رایگان رو براي دانشجويان خارجي فراهم کرده .
اين فرصت حتي در مقاطع كارشناسي هم مي تونه براي خارجي ها رايگان باشه
و شما فكرش رو بكن تحصيل رايگان در يكي از كشورهايي كه استاندارد هاي بسيار بالاي تحصيلي داره و همين طور شرايط ويژه اي كه براي فارغ التحصيل ها ايجاد مي كنه كليد ورودش دونستن زبان آلماني
تمامی دانشگاه های دنیا از دانشجویان خارجی شهریه دریافت می نمایند اما آلمان از جمله معدود کشورهایی است که شرایط تحصیلات رایگان در آلمان و دانشگاه های دولتی خود را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است.
لیست معتبر ترین داشنگاه های آلمان رو می تونين از اين لینك ببینین
https://www.topuniversities.com/university-rankings-articles/world-university-rankings/top-universities-germany-2021
www.topuniversities.com
کسب اقامت آلمان
اما در مجموع مهمترین قسمت ماجرا گرفتن اقامت کشور آلمان هست . روش هایی زیادی برای کسب اقامت آلمان وجود داره اما در همه اونها دونستن زبان آلمانی یک امتیاز بسیار ارزشمنده هست . پس به هر روشی که می خواهید به آلمان یا یکی از کشورهای آلمانی زبان سفرکنید بهتره که یاد گرفتن این زبان رو در برنامه خودتون بزارید و بدونید که زحمتی که برای یادگیری این زبان می کشین حتما حتما نتیجه می ده .
اگر در رابطه با روش های مهاجرت به آلمان سوال داشتین و یا اینکه مایل بودین بدونید که کدوم روش به شرایط شما سازگار تر هست پیشنهاد میکنم سری به سایت ما بزنید
وب سایت Germany Residency شرایط کسب اقامت آلمان رو برای شما فراهم میکنه و با ارزیابی وضعیت شما بهتون میگه که کدوم روش برای شما مناسب تر و مطمن تر هست .
اما چطوری می شه بدون کلاس و بدون معلم آلمانی یاد گرفت
این موضوعی هست که دوست دارم در موردش چند تا پست بنویسم و یک راهنمای جامع از منابع رسمی و کاملی که به صورت رایگان در اینترنت هست براتون بگم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *