برای دهه های متوالی آلمان به عنوان یکی از قدرت های اقتصاد دنیا شناخته شده است. این کشور قطب اول اقتصاد اروپا و چهارم در جهان است. موفقیت اقتصادی آلمان بر اساس سالیان متوالی تحقیقات فشرده توسعه و نو آوری های صنعتی بنیان یافته است.

سرمایه گذاری خارجی در آلمان

سرمایه گذاری خارجی نقش بسیار مهمی در اقتصاد یک کشور دارد.  آلمان سالیانه به طرز چشمگیری سرمایه مستقیم خارجی (FDI) را از سراسر دنیا به درون خود جذب میکند. در حدود ۴۵,۰۰۰ شرکت خارجی در آلمان مشغول کسب و کار در آلمان هستند و برای ۳ میلیون نفر شغل ایجاد کرده اند. در اقتصاد آلمان یک چهارم کل نیروی کار تکیه بر کسب و کار های صادرات محور دارند.

چند نکته اولیه در هنگام انجام بیزینس در آلمان

کسب و کار های استارت آپ  با مجموعه ای از موانع اداری در آلمان مواجه می شوند که قبل از آغاز تجارت خود باید حتما آن ها را مرتفع کنند. اول اینکه تمامی کسب و کار های نو پا در آلمان قبل از شروع  به فعالیت اقتصادی باید خود را در قالب یک فرم حقوقی در اتاق بازرگانی محلی، اداره ثبت تجاری و اداره بازرگانی ثبت نمایند. 

همچنین برای ثبت ملک تجاری خود در آلمان درگیر فرایندی نسبتا زمان بر خواهید شد که شامل دریافت Abstract از اداره ثبت املاک و امضای قرارداد انتقال در محضر رسمی و پرداخت مالیات انتقال میباشد. کل پروسه میتواند تا ۴۰ روز طول بکشد.

سیستم مالیاتی آلمان نیز بسیار پیچیده است و حتی بعضی از کسب و کار ها میتوانند در در معرض ۱۴ نوع مختلف از مالیات قرار بگیرند. (البته نه برای اکثر کسب و کار ها)

اگر چه هزینه های مربوط به تعرفه صادرات و  واردات به صورت خاص در آلمان خیلی زیاد نیست ولی کاغذ بازی آن نسبتا زیاد است. ۴ نوع فرم درخواست متفاوت برای هر تراکنش صادراتی باید پر شود و ۵ فرم برای واردات و کل پروسه اداری آنها می تواند تا یک هفته نیز طول بکشد.

سیستم های پرداخت الکترونیک در آلمان

ابتدایی ترین روش پرداخت الکترونیک در آلمان به اسم (Elektronisches Lastschriftverfahren ELV) شناخته می شود که یک سیستم پرداخت مستقیم دبیت میباشد که به صورت بسیار گسترده ای توسط بانک های آلمانی پشتیبانی می شود. شرکت هایی که تمایل به تجارت در آلمان دارند باید از چنین روش پرداختی مطلع باشند و خود را با آن تطبیق دهند.

هر کسی که در آلمان یک حساب بانکی شخصی یا بیزینسی باز می کند به همراه حساب خود یک کارت دبیت که در آلمان به EC-Karte یا Girokarte معروف است نیز دریافت می کند. این کارت ها نباید با کارت های اعتباری ای اشتباه گرفته شوند که تنها توسط کمتر از یک سوم مصرف کنندگان آلمانی مورد استفاده قرار می گیرند. برای خرید های آن لاین مصرف کنندگان آلمانی از ELV  استفاده می کنند  تا به فروشنده این اجازه را بدهند که به صورت مستقیم پس از سفارش از حساب بانکی آنها مبلغ خرید را کسر کند. به عنوان بخشی از پروسه تراکنش مصرف کننده باید اطلاع مربوط به حساب خود شامل شماره حساب و سایر موارد را در اختیار فروشنده آن لاین قرار دهد. برای فروشنده نیز پروسه شامل همکاری با شرکت واسط ارایه کننده خدمات پرداخت می باشد. در نظر داشته باشید که هیچ گونه کنترلی از بانک مصرف کننده نسبت به اینکه آیا در حساب پول کافی برای پشتیبانی از خرید آنلاین وجود دارد یا خیر صورت نمیگیرد بنابراین مصرف کننده ممکن است با هزینه Charge-Back مواجه شود و خود تعهد دانشتن موجودی در حساب را بر عهده بگیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *