روش های مختلفی برای جابجایی و سفر در داخل کشور آلمان آن وجود دارد.
یکی از بهترین روش ها، استفاده از قطارهای بین شهری است به صورت کلی به سه نوع IE و EC و ICE تقسیم می شوند.
اگر شما تهیه بلیط قطار خود را به ساعت‌ها و روزهای نزدیک سفر موکول کنید ، قطعاً هزینه های چند برابری بابت خرید بلیط قطار پرداخت خواهید کرد. اما اگر تهیه بلیط خود را تا ۳ هفته قبل از سفر خود انجام دهید و در خصوص ساعت انجام زمان سفر، انعطاف‌پذیر باشید می توانید در ساعت های خاصی از روز با ۱۸ یورو از شمال تا جنوب آلمان و از شرق تا غرب آلمان را سفر کنید.
دو وبسایت زیر، بهترین وبسایت ها برای خرید بلیط قطار در آلمان می باشند:
1- www.omio.com
2-www.bahn.de
هر ود وبسایت دارای اپلیکیشن های بسیار خوبی می باشند.
دو نکته جالب:
1- جالب است بدانید از هزینه بلیط قطار در صورتی که در زمان مناسب تهیه شود تا بعد از طول مسیر سفر نیست و به صورت ثابت حدود ۱۸ یورو می باشد.
2- هزینه بلیط برای قطار برون شهری برای کودکان در آلمان رایگان است.
اما اگر به هر دلیلی مجبور به خرید بلیط و سفر تاریخ های نزدیک شدید یک گزینه نسبتاً ارزان قیمت برای شما استفاده از بلیت Quer-durchs-Land-Ticket می باشد.
با این نوع بلیت شما می توانید با استفاده از قطارهای محلی ( البته زمان سفر شما در صورت استفاده از این نوع قطارها طولانی تر نیز خواهد شد) با هزینه نسبتاً ارزانی در کل آلمان به مدت یک روز سفر کنید این بلیط برای یک نفر نفر حدود 42 یورو می باشد و به ازای اضافه شدن هر نفر، 7 یورو به این مبلغ افزوده می شود. این بلیط را میتوان حداکثر برای 5 بزرگسال تهیه کرد که در نتیجه هزینه سفر هر بزرگسال 14 یورو خواهد شد. تا 3 کودک نیز میتوانند همراه این 5 نفر بزرگسال، رایگان سفر کنند که بسیار به صرفه می باشد.
پس از آن که به مقصد رسیدید، یکی از بهترین گزینه ها برای گشت و گذار در شهر مقصد، استفاده از بلیط انفرادی و گروهی روزانه است که به شما اجازه استفاده نامحدود از وسایل حمل و نقل عمومی درون شهری را می دهد.
یک گزینه دیگر استفاده از اتوبوس های Flixbus می باشد که هزینه نسبتاً معقولی دارند اما زمان سفر با آنها نسبتا طولانی است ولی برای تاریخ‌های نزدیک به سفر گزینه مناسبی می باشد.
کسانی که در آلمان زندگی می کنند و به دلایل کاری و سایر دلایل نیاز به تعداد بالای سفر دارند، می‌توانند برای خودشان Bahn Card خریداری نمایند که در سه نوع 25 ، 50 و 100 عرضه می‌شود با این کارت ها شما می توانید از 25 تا 100 درصد روی بلیط خود دریافت کنید.
نکته ای اعجاب انگیز:
آیا باورتان می شود برخی اوقات میتوانید با 10 یورو یک سفر هوایی سه ساعته بین المللی داخل اروپا انجام دهید؟
بله . درست متوجه شدید، فقط با 10 یورو مثلا میتوانید از وین اتریش به لیسبون پرتغال سفر کنید. البته برای شکار چنین قیمت هایی بایستی زمان سفرتان منعطف باشد و سفر خود را با پروازهای اینچنینی همزمان کنید.
علت وجود چنین گزینه هایی را در پست دیگری بصورت مفصل توضیح خواهم داد فعلا فقط کافیست که بدانید چنین گزینه هایی وجود دارد.
بهترین وبسایت های مقایسه و خرید آنلاین بلایط پرواز خارجی عبارتند از:
1- www.skyscanner.com
2-www.edreams.com
در این دو وبسایت، در صورت داشتن مسترکارت یا ویزا کارت، میتوانید بلیط پرواز خارجی خود را با بهترین قیمت تهیه کنید. البته جستجوی پرواز در این وبسایت ها نیاز به مهارت های خاصی دارد که بصورت مفصل به آن پرداخته خواهد شد. در وبسایت skyscanner میتواند جستجوی خود را به سه روش: یکطرفه، دو طرفه و چند مسیره انجام دهید.
سایت www.edreams.com که بیشتر برای سفرهای هوایی داخل اروپا توصیه میشه، یک قابلیت و امکان خیلی خوب داره که با پرداخت سالیانه حدود 50 پوند میتونید اکانت خودتون رو پرایم کنید. با داشتن اکنت پرایم، شما روی تمام پروازها و خریدها بدون استثنا تخفیف میگیرید که بسیار به صرفه هست. نکته جالب تر اینکه اگه اولین باره از این سایت بلیط میخرید، قیمت رو با تخفیف پرایم به شما نشون میده و در مراحل خرید باید تایید کنید که اکانت شما به مدت رایگان پرایم بشه. البته قبل از پایان یک ماه میتونید اکانت پرایم رو کنسل کنید.
بزودی انتشار یک پست سریالی بنام” شکار سفر ارزان اروپایی” را ویرگول و وبسایت www.germanyresidency.com آغاز خواهیم کرد. اگر به این موضوع علاقمند هستید، ما را دنبال کنید و هنر سفر ارزان را فرا بگیرید.
یک گزینه عالی دیگر برای سفر داخل اروپا و آلمان، اجاره خودرو می باشد که در مطلبی اختصاصی به آن پرداخته خواهد شد.
اگر قصد مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت آلمان و زندگی در این کشور مدرن و زیبا را دارید، به وبسایت www.germanyresidency.com مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *