دوره #آوسبیلدونگ #هتلداری در آلمان در سال 2022 دو سال زمان می برد. حداقل مدرک تحصیلی لازم برای این دوره گواهی پایانی نهم دبیرستان یا (Hauptschulabschluss) است.
در اوسبيلدونگ ausbildung هتلداری با حمایت از مصرف کننده، مهمانداری، آموزش کارمندان، رعایت موارد بهداشتی در هتل و… آشنا می شوید.

اگر از کار با مردم لذت می برید و دوست دارید در احساسات خوب با بقیه شریک شوید هتلداری شغل مناسبی برای شما خواهد بود.

این دوره از دوره های آوسبيلدونگ دوگانه است در نتیجه آموزشها در دو مکان آموزشگاه حرفه ای (به صورت تئوری) و مرکزآموزشی (رستوران، هتل و…) انجام خواهد شد.

در آوسبيلدونگ هتلداری چه می آموزید؟

در این دوره با وظایفی مانند: چیدمان بشقاب ها، آماده کردن اتاق مهمان، محاسبه قیمت ها، رعایت احترام و مشاوره با مهمانان و آشنایی با غذاها و نوشیدنی های متفاوت آشنا می شوید. مهمانان در مدت اقامت در هتل باید احساس آرامش داشته باشند.

مسئولیت آماده سازی اتاق های مهمان بر عهده شماست. بنابراین باید در موعد مقرر بررسی کنید که آیا کارکنان نظافت وظایف شان را به درستی انجام داده اند (و یا در صورت لزوم خودتان اتاق ها را نظافت کنید).

با آموزش هتلداری می توانید در تمامی مشاغلی که غذا و همچنین اقامت شبانه را ارائه می دهند فعالیت کنید.

به عنوان مثال در حمام‌های حرارتی، چشمه‌های آب‌گرم و استراحتگاه‌های سلامت می‌توانید استخدام شوید و یا به صورت خود اشتغالی کار کنید.

اگر دیپلم دبیرستان (Abitur) یا دیپلم فنی دارید و دوره اسبيلدونگ ausbildung هتلداری را نیز با موفقیت بگذرانید. می توانید در رشته های مرتبط مانند مدیریت غذا (Food Management) در دانشگاه ادامه تحصیل دهید. سپس برای پست های مدیریتی در حوزه کاری خودتان درخواست دهید.
درآمد و دستمزد کارآموزان در دوره آوسبیلدونگ هتلداری در آلمان
همانطور که می دانید میزان درآمد در مدت آوسبیلدونگ دوگانه یا اوسبیلدونگ دوال dual هتلداری در آلمان در صورت وجود قرارداد جمعی برای کارآموزان بسته به ایالت های فدرال آلمان متفاوت است.

در مراکزی که قرارداد جمعی ندارند میزان حقوق پایین تر است. در برخی مراکز ausbildung هتلداری بزرگسالان بالای 18 سال کمی بیشتر از افراد زیر 18 سال درآمد دارند.

همچنین مهم است که شما در کجای آلمان دوره ausbildung را می گذرانید. در شرق آلمان درآمد کمتری از غرب خواهید داشت.

در یک هتل و یا رستوران کوچک دستمزد کمتری از کارآموزان هتل ها و رستورانهای بزرگ و مجلل می گیرید.

اما برطبق قوانین آسبيلدونگ میزان دستمزد کارآموزان نباید از حداقل تعیین شده کمتر باشد.

حداقل دستمزد کارآموزان در دوره آوسبیلدونگ هتلداری در آلمان در سال 2022 به شرح زیر است.

  • در سال اول 585 یورو در ماه
  • در سال دوم 690 یورو در ماه

حقوق و درآمد برای شغل هتلداری در آلمان

در صنعت هتلداری زندگی حرفه ای شما حول محور مهمانان و خدمات می چرخد. وظایف شما بسته به محل اقامتی، پذیرایی و… که در آن کار می کنید متفاوت است.

اما در همه مکانها یک هتلدار می بایست با مهمان ها رفتار مناسبی داشته باشد تا مهمان از اقامتش لذت ببرد و در حالت ایده آل برگردد. اگر تمامی این امور به درستی انجام شود نه تنها دستمزد بیشتری می گیرید بلکه مهمانان مرکز اقامتی شما را بیشتر به دیگران پیشنهاد می دهند.

یک هتلدار در سالهای اولیه اشتغال در آلمان حداقل 1470 یورو در ماه درآمد دارد. طبق قوانینی که از سال 2015 در آلمان اعمال شد. حداقل حقوق هتلداران در آلمان 8.50 یورو در ساعت است.

اگر به طور منظم 40 ساعت در هفته کار کنید با تجربه حرفه ای و افزایش مسئولیت هایتان در هتل می توانید تا سقف 2000 یورو در ماه درآمد داشته باشید.

به عنوان یک مهماندار در رستوران حقوقی بین 1360 تا 2500 یورو در ماه دریافت خواهید کرد. اگر پس از گذراندن دوره های تخصصی و افزایش حرفه و تجربه به سمت مدیریت رستوران ارتقاء یابید حدود 1360 تا 2800 یورو در ماه درآمد خواهید داشت.

بازار کار هتلداری در آلمان

همانطور که گفته شد پس از دوره آوسبیلدونگ هتلداری در آلمان می توانید در مشاغل مرتبط با هتلداری و مهمانداری فعالیت کنید. بنابراین دامنه زمینه های شغلی در این حرفه متنوع و زیاد است.

علاوه بر ادامه تحصیل با گذراندن دوره های جرفه ای می توانید مدیریت رستوران یا هتل را بر عهده بگیرید. برای تبدیل شدن به یک مدیر مسئول در هتل یا رستوران علاوه بر گذراندن دوره آوسبیلدونگ هتلداری یک تا دو سال آموزش تخصصی در این حوزه لازم است.

در این حرفه لازم است کارهای پیچیده تری را برعهده بگیرید در نتیجه درآمد بیشتری خواهید داشت.

به طور کلی بازار کار هتلداری در آلمان خوب است. هزینه های گفته شده در قسمت بالا تنها درآمد ناخالص شما خواهد بود. علاوه بر اینها می توانید با پشتکار و خدمات بهتر می توانید درآمد بیشتری کسب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *